06 toukokuuta 2020

14 vuoden toimitusaika

Copyright Maanmittauslaitos / Puolustusvoimat

Tässä on eletty koronakevättä, mutta arki on muuttunut melko vähän. Koska olen muutenkin kotona nyhjöttävää sorttia, olen jatkanut elämääni normaalisti, poikkeuksena etätyötä tekevä puoliso. Häntä näki aikaisemmin lähinnä öisin ja viikonloppuisin, mutta nyt olemme saaneet olla kiitettävän paljon yhdessä. Omaa työharjoitteluani en keskeyttänyt. Tämä oli harjoittelupaikkani, opettajieni ja minun yhtenen päätös.

Nyt on harjoittelu 10 viikon jälkeen loppu. Koronan vuoksi olen myös tauolla opinnoistani elokuulle saakka. Koska jäljellä on vain näyttöjä ja muuta konkreettista työskentelyä enkä pysty niitä kotona hoitamaan, palaan koulutyöhön vähäksi aikaa syksyllä.

Mutta tuo 14 vuoden toimitusaika.... Teen mielelläni valokuvakirjoja. Ne ovat semmoista keskitasoa, eivät täysin surkeita, mutta eivät myöskään ihmeen ihania. Kesällä 2006 teimme sukulaisten voimin matkan Karjalan kannakselle. Ja nyt jo keväällä 2020 sain vihdoin tehtyä lupaamani kuvakirjan valmiiksi. Ensimmäiset 7 kpl tilasin eilen. Katsotaan, löytyykö lisää kiinnostusta, kun nämä kuusi ensimmäistä uskalikkoa ja minä pääsemme esittelemään muulle suvulle lopputulosta. Palautusoikeutta näissä ei ole.