09 syyskuuta 2024

Mummumainen mummu, herranen aika

Kukat tyttöseltäni

Sain eilen pikkuiselta tyttöseltäni, joka on jo itsekin äiti mutta silti aina minun pikkuinen tyttöni, kukkakimpun. Tosi ihanaa!

Hän tuli perheensä kanssa meille ja leipoi omenapiirakan. Mukana seurasi yhä vain hömelömmaksi muuttuva lapsenlapseni Pikkis, herranen aika! Hänen kanssaan riehuttiin makuuhuoneen sängyssä. Piiloon meneminen oli ihan parasta. Juteltiin myöskin pöhköjä juttuja ja tottakai hänet piti aina välillä myös napata. Ruokaa syödessään hän yhtäkkiä sanoi "minä ymmärrän sinua" ja ojensi kätensä minua kohti. Minä sanoin leikkiäänellä että "älä jätä minua" ja voi että oli hauskaa! Häntä myös nauratti kun äitinsä luki hänelle nenäliinaa. 

- Ei tarvitse tehdä lapselle DNA-testiä. Ehdottomasti kuuluu sukuun.

Kukkalavan kukoistus tänään

Tämmöiseksi sitä tulee, kun on mummu. Tykkää kukista ja leikkii lastenlasten kanssa.